اين در حالي است كه تا همين جاي كار براي ساخت 16كيلومتر مسير بزرگراهي 10سال زمان صرف شده است.به گزارش همشهري، در دورهاي، ساخت بزرگراه يادگار امام دچار توقف طولاني مدت در محدوده خيابان آزادي تا خيابان امامخميني شده بود و اعضاي شوراي شهر وقت علت كندي پيشرفت اين پروژه عظيم بزرگراهي را به عبور بخشي از بزرگراه از ميان بافت مسكوني متراكم و ريزدانه، عدممطالعات كافي براي شناسايي معارضات تاسيساتي، نداشتن طراحي دقيق و دست آخر نبود اعتبار كافي نسبت داده بودند.
اكنون اما معاون فني و عمراني شهردار تهران كار ساخت ادامه بزرگراه يادگار امام كه به سمت ميدان فتح، بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه امتداد مييابد را به مشكلات ديگري نسبت داده و ميگويد: «فرايند تملك پادگان جي و رفع معارضات به طولاني شدن كار ساخت بزرگراه يادگار امام منجر شده است.» سيدمازيار حسيني از همينرو خواستار مشاركت و همكاري تمام نهادهاي مسئول در اين زمينه بهويژه وزارت دفاع شد.
وي البته از همكاري وزير دفاع كه بهتازگي دستورات لازم براي حل اين مسئله را صادر كرده، تشكر و درعينحال اعلام كرد كه با تمام زحمات همكارانش در شهرداري تهران، هنوز زمينه كار اجرايي در داخل پادگان فراهم نشده است. حسيني احداث ادامه بزرگراه يادگار امام را يكي از پروژههاي مهم عمراني در شهر تهران دانست و افزود: «مراكز سفر شهروندان تهراني براساس مطالعات انجام شده، عمدتا درون يك منطقه قرار ندارد بلكه مردم در طول روز در چند منطقه طي مسير ميكنند.»
در چنين شرايطي از نظر حسيني، تهران نيازمند ساخت بزرگراهها و تونلهايي است كه ارتباط مناطق مختلف شهر را با يكديگر برقرار كنند؛ بنابراين همكاري تمام نهادها در جهت تكميل بزرگراه يادگار امام ميتواند زمينه بهرهمندي بيشتر شهروندان تهراني از شبكه معابر بزرگراهي را فراهم سازد.
- شرق تهران به شريانهاي شمالي- جنوبي ديگر نياز دارد
معاون فني و عمراني شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توسعه زيرساختهاي عمراني پهنه شرقي پايتخت طي سالهاي اخير، گفت: «بزرگراههاي امامعلي و بسيج 2بزرگراه مهم شمالي- جنوبي هستند و ما درصدد هستيم تا تونل شهيد صيادشيرازي و بزرگراه شهيد شوشتري را به مرحله اجرا برسانيم چراكه شرق تهران هنوز به شريانهاي شمالي- جنوبي نياز دارد.»
نظر شما